Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
FKTK Klientu Skola FKTK Klientu Skola

Kas ir autentifikācija?

Autentifikācija ir attālināts kādas personas atpazīšanas process. Tev kā finanšu pakalpojuma lietotājam (i-bankas, mobilās lietotnes) tas nozīmē, ka tā sniedzējs, pirms dot Tev atļauju lietot šo pakalpojumu, noskaidro – vai Tu esi tā persona, par ko uzdodies.

Biežāk izmantotie autentifikācijas (atpazīšanas) līdzekļi ir lietotāja parole, PIN kods vai citi - kodu karte, kodu kalkulators, jaunāki tehnoloģiskie risinājumi.

 Parasti atpazīšanas (autentifikācijas) līdzekļi balstās uz kādu no šiem aspektiem:

  •          lietotājs kaut ko zina (piem., parole vai PIN kods),
  •         lietotājam kaut kas pieder (piem., magnētiskā karte, viedkarte, kodu kalkulators u.c.),
  •         pamatojoties uz lietotāja biometriskajām īpašībām (piem., balss, pirkstu nospiedumi, paraksta atpazīšana u.c.)

Stingrā autentifikācija ir autentifikācijas process, kurā tiek izmantots vairāk nekā viens no iepriekšminētajiem autentifikācijas faktoriem, piemēram, viedkarte kopā ar PIN vai i-bankas parole kopā ar vienreizēju īsziņā atsūtītu kodu.  

Vairāk par stingro autentifikāciju un izmaiņām tās piemērošanā ar 1. aprīlī lasi šajā KLIENTU SKOLAS publikācijā E-sardze pilnveidojas

Termins ir izskaidrots arī FKTK izdotajos Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku informācijas sistēmu drošības normatīvajos noteikumos 

(sadaļā Termini, 20.p.): "Stingrā autentifikācija – autentifikācija, kurā tiek izmantoti vismaz divi dažādi faktori jeb autentifikācijas elementi, no kuriem vismaz viens faktors jeb elements ir neatkārtojošs/unikāls un to nevar viegli nokopēt."