Klientu Skola Klientu Skola

Kādi ir klienta pienākumi?

Ir labi zināt savas tiesības un izprast finanšu pakalpojumu būtību, taču atbildīgs klients būs tāds, kurš izpratīs, ka viņam ir arī savi pienākumi veicami, lai varētu sacīt – jā, šis cilvēks savas privātās finanses pārvalda prātīgi.

FKTK eksperti iesaka veidot šādus ieradumus:

  • saglabā svarīgākos finanšu dokumentus...

 

  • vienmēr izlasi pakalpojumu lietošanas noteikumus, īpaši līgumu nosacījumus, kurus grasies parakstīt,
  • ja līgumā ir atsauces uz citiem dokumentiem, kuru prasības būs jāievēro līguma ietvaros, noteikti izlasi un izproti arī tos,
  • uzskaiti savus regulāros faktiskos izdevumus (tos pierakstot, uzraugot i-bankā u.c.),
  • seko (katru mēnesi) bankas konta izrakstam, lai kontrolētu savu naudas plūsmu,
  • veicot maksājumu, vienmēr pārbaudi vai esi ievadījis īsto maksājuma saņēmēja konta numuru (IBAN),
  • seko sava pakalpojumu sniedzēja paziņojumiem – e-pastā, i-bankā, mājas lapā,
  • laikus nodrošini visus dokumentus pakalpojuma sniedzējam, ja to paredz līgums (piem., atjaunota īpašuma apdrošināšanas polise, izziņa par atalgojumu u.c.),
  • pildi saistības (t.sk. veicot nolīgtos maksājumus) noteiktajā termiņā,
  • sniedz patiesu informāciju par savu finanšu situāciju, notikušiem darījumiem, kā arī savlaicīgi informē par finansiālās situācijas maiņu,
  • pretenzijas un sūdzības pakalpojuma sniedzējam iesniedz rakstveidā,
  • vērsies uzraugošajās institūcijās pēc padoma (FKTK, PTAC, DVI u.c.).   Atbildīgās iestādes

Veidojot šādus ieradumus, būs mazāk pārpratumu. Laicīgi pamanīsi, ja tiešām būs kāda t.s. operacionālā riska vadības kļūda – nepareizi sarēķināti procenti, dubultā noņemta vai rezervēta nauda, pārskaitījums uz nepareizu kontu, nepatiess ieraksts Kredītreģistrā (saite) un varēsi pamatoti vērsties pie sava pakalpojumu sniedzēja. Arī bankomāti dažkārt iziet no ierindas un gadās, ka "apēd naudu" vai nepareizi uzskaita iemaksāto. Nedusmosies par to, ka pakalpojuma komisijas maksas ir mainītas un ka uzraugs tās neietekmē, bet vērtēsi, kur tās, iespējams, ir zemākas, lai dotos pie cita pakalpojumu sniedzēja