1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. OCTA ir sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. Tā ir obligāti nepieciešama visiem motorizētajiem transportlīdzekļiem, kas piedalās ceļu satiksmē.
Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai un Eiropas Komisijas direktīvu ieviešanai tika izveidots Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kurš veic sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumdošanas izmaiņu aktualizēšanu atbildīgajās institūcijās. Vienlaikus LTAB ir OCTA garantijas fonda administrators, kas saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par tā līdzekļu izlietojumu, pilda Latvijas Zaļās kartes biroja un arī informācijas centra funkcijas.
LTAB ir apvienojušās visas tās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā. Šobrīd tādas ir piecas Latvijā reģistrētās apdrošināšanas (nedzīvības) sabiedrības: Saraksts
Šo pakalpojumu ir tiesīgas sniegt arī 6 ārvalstīs reģistrētas apdrošināšanas (nedzīvības) sabiedrības: Saraksts (EEZ/dibināšanas brīvība)
OCTA polise sniedz iespēju segt transportlīdzekļa īpašnieka vai lietotāja kādai citai personai nodarītos zaudējumus ceļu satiksmes negadījumā Tas nozīmē, ka adrošināšanas sabiedrība, pie kuras iegādāta OCTA polise, apmaksās zaudējumus, ja transportlīdzekļa vadītājam gadījies tos nodarīt apkārtējiem cilvēkiem vai to mantai. Tiesības saņemt obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas atlīdzību ir ikvienamu satiksmes negadījumā cietušajam, ja tas nav atzīts par vainīgu šī negadījuma izraisīšanā.
LTAB veidota INFOGRAFIKA